پدال تکنولوژی

مفهوم سئو

 

کلمه‌ی سئو (SEO) مخفف شده ی عبارت Search Engine Optimization و معنی آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو به فعالیت‌هایی گفته می شود که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری را کسب کنیم.

 

فاکتورهایی که بر سئو سایت تاثیرگذارند:

  1. لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر
  2. کلمات بکار رفته در متن و محتوا
  3. استاندارد بودن ساختار و کدنویسی سایت (تکنیکال) برای موتورهای جستجو

 

این فاکتورها زمانی که با هدف بهبود تجربه کاربری باشند، ارزشمندند.

 

تجربه کاربری چیست؟

به این معناست که فاکتورهای مختلفی مثل سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … بر تجربه و رضایت کاربر تاثیر می گذارند.

 

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

عملکرد موتورهای جستجو شامل چهار مرحله است:

  1. خزش (Crawling): مشاهده و بررسی صفحات وبسایت‌ها
  2. فهرست کردن (Indexing): فهرست کردن صفحات مشاهده شده در پایگاه داده
  3. رتبه بندی صفحه ها  (Ranking)
  4. نمایش نتایج به کاربر در صفحه نتایج جستجو: با وارد کردن کلمه کلیدی در موتور جستجو، صفحه نتایج جستجو سایت های مختلف را به ترتیب به کاربر نمایش می‌دهد.

 

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

  1. سئو تکنیکال: مواردی مثل استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربری، نمایش صحیح در موبایل، نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات‌ها از ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت
  2. بازاریابی محتوا: فعالیت‌هایی مثل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، برچسب‌گذاری و دسته‌بندی موضوعی ، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، لینک‌سازی داخلی و …
  3. لینک سازی هدفمند: فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما با هدف تاثیر بر رتبه و جایگاه سایت انجام میگیرند. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌هی اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و …
  • بهتر است انجام این فعالیت های مهم را به متخصصان سئو در تبریز بسپارید و از آنها کمک بگیرید.

 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در سئو

  • گوگل ترندز : برای نمایش وضعیت کیفی از جستجو یک کلمه کلیدی و امکان مقایسه با سایر کلمات کلیدی
  • AnswerThePublic: یک ابزار رایگان است برای ارائه کلمات مشابه با کلمه کلیدی وارد شده بر اساس پیشنهادات موتورهای جستجوی گوگل و بینگ.
  • Keyword surfer : با استفاده از این ابزار  می توانید کلیدواژه‌های مشابه را مستقیما در داخل صفحه نتایج جستجوی گوگل ببینید.
  • گوگل سرچ کنسول: گزارش عملکرد معیارهای مهمی را در مورد نحوه عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی Google نشان می‌دهد.

 

انواع لینک

  • لینک‌های داخلی (Internal Links) و لینک‌های خارجی (External Link)

لینک داخلی یک لینک از یک صفحه از سایت به صفحه‌ای دیگر از همان سایت است. در مقابل لینک خارجی لینک از یک سایت دیگر به سایت شما است. لینک خارجی در واقع نام دیگر بک لینک است.

  1. لینک نوفالو (Nofollow link) :لینک نوفالو در واقع لینکی است با هدف اطلاع به ربات گوگل برای عدم دنبال کردن لینک در صفحه بود.
  2. لینک فالو (Follow Link):از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود نداریم و فقط برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شده است.

 

جمع بندی

برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند تولید کرده و با موتورهای جستجو سازگار کنید و با سئوی خارجی و لینک سازی ارزش و اعتبار سایت را بالا ببرید. همچنین مهم است که یک استراتژی سئو دائمی و بلند مدت داشته باشید؛ چون الگوریتم‌ها پویا هستند و رقابت دائمی بین کسب و کارها وجود دارد. برای این کار شما می توانید از متخصصان سئو در تبریز کمک بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۰۹
پدال تکنولوژِی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی